Wie zijn wij

Ondernemers in het Kort

Ze vormen het hart van onze samenleving: de ondernemers. Reden voor de redactie van het Weekblad Wijdemeren om regelmatig een lokale ondernemer in de schijnwerpers te plaatsen. Steeds zullen we een ondernemer uit onze dorpen een aantal vaste vragen voorleggen. Dit keer aan Arjanne Bosch van CreaBosch ontwerp en vormgeving uit Kortenhoef.

1. HET BEGIN
Hoe bent u begonnen of op het idee gekomen? "In 2008 ben ik gestart met CreaBosch. De tijd was er rijp voor! Deze stap was voor mij namelijk een logisch verlengde van de ruim twaalf jaar ervaring die ik opdeed als vormgever/ontwerper bij reclamebureaus in Amersfoort, Amsterdam en Utrecht. Bij de start van mijn eigen bedrijf was mijn tweede kindje Jesse net één jaar. Een razend drukke tijd, maar mijn enthousiasme om voor eigen klanten te werken, maakte dat ik doorzette."

2. ONS BEDRIJF
Kunt u iets over uw bedrijf vertellen; bedrijfsnaam/werkzaamheden/waar gevestigd uw plan van aanpak "De naam CreaBosch ontwerp en vormgeving vertelt direct waar ik me vanuit een geweldig groene omgeving - aan de Kortenhoefsedijk - dagelijks mee bezighoud: ontwerpen en vormgeven. De ene keer ondersteun ik een lokale ondernemer met de vormgeving van een flyer, de andere keer begeleid ik een startende MKB' er met de ontwikkeling van een huisstijl. Juist het samenwerken met ondernemers en MKB'ers uit de directe omgeving vind ik erg leuk. Daarom ben ik actief lid van Ondernemend Wijdemeren. Graag zet ik mijn kennis ook op vrijwillige basis in. Ik maak deel uit van de PR-groep van de school waar mijn kinderen op zitten, De Regenboogschool, en help mee aan de communicatie rondom de Gooische Run in Laren. Inspiratie voor het creatief proces vind ik dicht bij huis: als ik vanuit mijn werkruimte naar buiten kijk, heb ik een weids uitzicht op de polders én de koeien."

3. WIJ ZIJN DE BESTE
Probeert u in het kort uit te leggen waarin u zich onderscheidt van anderen. "Op het gebied van vormgeving valt er steeds meer te shoppen op internet. Ik geloof echter in de meerwaarde van persoonlijk contact; dat is de kracht van CreaBosch. Eerst luisteren naar het verhaal van de ondernemer - in zijn bedrijf duiken - en dan pas met een maatwerk ontwerp komen. Geen 'dertien in een dozijn oplossing' maar een ontwerp dat past bij waar de ondernemer voor staat. Om doelgerichte communicatie te ontwikkelen waar de klant beter van wordt, werk ik graag samen met andere communicatiespecialisten met dezelfde visie, zoals fotografen, tekstschrijvers en webbouwers."

4. DE TOEKOMST
Wat zijn uw concrete toekomstplannen? "Ik leef met mijn bedrijf liever bij de dag dan dat ik vijfjarenplannen uitwerk. Dat betekent voor 2014 vanuit een fonkelnieuwe werkruimte aan huis met aandacht en passie mijn vak blijven uitoefenen, waar ik van houd en voldoening uit haal."

5. WAT WE NOG KWIJT WILLEN
Alles wat u nog wilt vertellen aan de lezer over uw bedrijf…. "CreaBosch brengt klanten op nieuwe ideeën, maar het leuke is dat klanten ook mij andere inzichten geven. Stichting Niňos is daar een mooi voorbeeld van. Ik werkte voor deze stichting - die straatkinderen in Peru helpt - mee aan een nieuwe website (www.stichtingninos.com). Hun gedachtegoed sprak me zo aan dat ik eind 2013 besloot mijn gadgetbudget besloot te storten op de rekening van deze stichting. Gelukkig lieten andere klanten weten dat een sympathiek gebaar te vinden. Samen maken we de wereld een beetje mooier."